lördag 12 oktober 2013

Is my makeup Ok..?

Gooooodmorgon!!
Jaha där ser man. Det verkar ju som att jag är mitt normala jag idag ifrån Lördagskvällen. Ingen huvudvärk, mitt smink sitter som det skall och jag ser inte ut som en tvättbjörn runt ögonen. Benen bär mig och jag kan tala utan att snubbla på orden. Och inga magsyror ligger uppkastade på huvudkudden. Gick upp samtidigt som tuppen. 

Nu skall det istället bli annat kalas. För barn. Min lilla groda skall iväg till bästa kompisen idag. Jag själv skall trippa ner sex trappor ner till underjorden, nästan. I vart fall ner till tvättstugan och arbeta undan veckotvätten. Sedan upp igen för alla trappor och hem till mig och fram med dammsugaren. Ni förstår vad det är för en dag va?


Jag har fått en läsarfråga i min mejlkorg. "Måste man verkligen sminka sig för en tvätt och städdag hemma..??" Nej det måste man inte, men det underlättar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

...Vad har du på hjärtat..?