fredag 11 oktober 2013

Grönsäker-Yummie!

Yepp- jag vet att det stavas grönsaker och inte grönsäker men nu är det så att mitt tankekontor däruppe inte är överens med ögat och fingrarna. Och alldeles snart så är det ett år sedan jag var hos optikern och det är dags för ett nytt syntest inom dem närmaste veckorna. Och under det senaste året har min syn gradvis försämrats (ytterligare) precis som den (stilige) optikern förutspådde vid senaste undersökningen.
Nåväl. På tal om grönsaker så är detta vad jag skall leva på i 90 dagar. Morgon, lunch, mellis och middag. Och jag vet, jag håller med er, vem kräks inte på alla dessa dieter som är hetast på tapeten just nu. Jag är förmodligen först att räcka upp handen på det. Men, jag har ett mål och därför måste jag ta till åtgärder, oavsett om det är en trend eller inte. Fast just mitt är nog ingen trend skulle jag tro. Jag har hållit på med grönsaks-sopps-ätandet under åtminstone fem år av-och-på. Har inte läst i olika medier att detta skulle vara något som varannan människa är inne på just nu som med exempelvis 5:2- dieten. Men mitt levererar också. Pengarna tillbaks om du inte är nöjd. ;-)
Skulle nästan våga lova det.

Och för er andra som också ser med ändalykten (liksom jag) så kan jag berätta att skålens innehåll är frusna brysselkål, broccoli och så har vi dom där vita sakerna som jag inte minns namnet på just nu. Gahhh, nedsatt syn och så även vad gäller det förbaskade minnet som mopsar upp sig nu och då. #"@&%!


Uppdaterat, en halvtimme senare- Blomkål var ju vad jag sökte. Lyckas alltid glömma. Får tänka på blomkålsöron nästa gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

...Vad har du på hjärtat..?