söndag 13 oktober 2013

Doften av höst!

Så är det, det är en speciell doft som följer med hösten. Något annat som dyker upp som ett brev på posten när den här årstiden brett ut sig över landet- är det ovälkomna förkylningsviruset. Jag får alltid min beskärda del utav småbarnen och det som följer med hem ifrån förskolan.

Har legat vaken i natt och lyssnat på en hej-dundrandes förkylningsorkester under natten och fram på småtimmarna. Nysattacker om avlöstes konstant utav hostattacker på dem små liven och som aldrig ville upphöra.
Även jag bidrog till nattens orkester ( de korta stunder jag nickade till) med snarkljud som skulle kunna ge utslag på richterskalan. Jag vill ju gärna tro om mig själv att jag är en söt liten varelse som sover sådär ljudlöst och fridfullt. Men inte när förkylningsbacillerna intagit mig i besittning. Jag har faktiskt en gång fått mig själv inspelad när jag ligger i min skönhetssömn och där det faktiskt framkommer att jag låter som en varulv under förvandling.

Bilderna tog jag i förra veckan under min promenad efter att ha hämtat upp korvarna från dagis. Och så här ser det väl ut i hela landet kan jag tro.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

...Vad har du på hjärtat..?