söndag 6 oktober 2013

Diamonds are not a girl's best friend!

Det var ju som bekant Kanelbullens dag i Fredags och en sådan viktig dag går ju inte att missa när man har småbarn runt fötterna. Sedan vill jag ju alltid plocka lite pluspoäng som förälder. "Jag gör minsann aktiviteter med mina barn". 
Men jag insåg snabbt i all hast att bullbaket inte skulle bli någonting utav om jag inte frostade av den "frostfria frysen". Vem det är som har lurat i mig att frysen inte behöver avfrostas det minns jag inte. Men om jag hade haft en minnesbild om det så skulle jag baka en kanelbulle med arsenik till vem-det-nu-var.

Som sagt, jag har alltså inte en frys som man inte måste avfrosta. Det har jag förstått nu efter att ha bott här i fem år och den senaste tiden inte har kunnat dra ut frysfacken och komma åt maten eftersom de sitter fast. Tålmodighet är inte mitt signum. Jag vill ha quickfix på allt. Ni vet ju ni som läser här att hårblåsen är en kvinnas bästa vän. Det fungerar utmärkt till att blåsa torrt leggings, underkläder, blöta strumpor,handdukar, skor och ja till allt utom till håret. ;-)

Jag kan berätta det efter att först ha suttit med "pickadollen" och siktat genom springorna på frysfacken i 30 minuter så började tålamodet att dala och en viss kramp i handen uppstå. Då uppstår samtidigt andra briljanta idèer, som att hänga puffran på kylskåpsdörren.
Men trots det så blev det inget bullbak för när allt var klart så var redan en Nikks utslagen. Jag har tutat i mina små "klenoder" att det är nästa helg som det är kanelgubbens dag.  Och de små köpte det.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

...Vad har du på hjärtat..?