fredag 29 november 2013

Adventspynt hos Nikks


( postar ett schemalagt inlägg)

Vilken underbar högtid för oss inredningsnördar! Ja så är det ju, första Advent nalkas. Och snart är det midsommar och små grodorna igen. Men vi tar en högtid i taget tänker jag. 
Mitt emellan allt vabbande (magsjukor + förkylningsvirus) så försöker jag också att hinna med o fixa med det jag tycker särskilt mycket om. Och särskilt mycket om de årliga säsongssjukdomarna tycket jag absolut INTE. Borde finnas en klausul i föräldrakontraktet att magsjukevirus inte tillåts! Usch ja!

Just nu doftar det så otroligt gott hemma hos mig när man öppnar ytterdörren och kliver in. Lite varstans har jag ställt ut vita hyacinter som både fungerar som en vacker inredningsdetalj och luftfräschare. Vit hyacint doftar inte sådär (läskigt) starkt så att det sticker obehagligt i näsan, utan bara sådär lite lagom. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

...Vad har du på hjärtat..?