tisdag 10 december 2013

Årets Nobelmiddag är här

Vabbar igen (kan man tänka sig) med den lilla fröken. Ett tydligt tecken på att det är början av veckan och att tröttheten jag har just nu är abnorm-är när man häller kanel i blomkålssoppan i stället för curry. Om det var gott..? Tycker ni skall prova det. (Urk!). Ja jag äter min berömda soppdiet igen. Knorr's varma koppen är uppbunkrat i mitt skafferi fram till våren. En vild gissning är att detta inte kommer att serveras på årets Nobelmiddag. Nu när inte "sessorna" (avskyr när tidningarna skriver så) inte kan närvara så kunde väl Nobelkommittén skickat mig inbjudan till honnörsbordet i stället. ;-)

Och här är varför just jag borde ha fått närvara. Bordsskick kan jag ju inte så mycket om. Och min (irriterande) skolengelska låter som någon med ändtarmsbesvär. Alkohol tål jag inte en droppe utav, det får mig att alltid börja snarka. Mobilen glömmer jag oftast att stänga av ljudet på vid viktiga sammankomster. Ibland när jag pratar med mat i munnen händer det att bordsgrannen får det som kommer ur mig på sin tallrik. Det har även hänt på middagar förr att jag råkat ta "grannens" glas och dricker utav det (omedvetet) förstås. Och då har jag bara nämnt det som är minst pinsamt som har med mig att göra på en middag. Sedan är ju den stora frågan vad jag skulle ha valt att ha på mig på kroppen. Jag hade definitivt stuckit ut i mängden även när det kom till klädvalet också det vågar jag lova. 
Och är det inte lite det den här middagen handlar om, att synas och vara i blickfånget.
Då passar ju jag utmärkt. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

...Vad har du på hjärtat..?