lördag 28 september 2013

Middag hos mig

För mig som sällan har gäster hos mig blev middagskvällen igår ett stort projekt. Och detta trots att jag inte lagat till ett enda salladsblad själv. Nej, utan allt som vi skulle förtära hämtades. Men för att kompensera mina dåliga köks och matlagningskunskaper så lades ett större engagemang på dukningen i stället. Och allt gick minsann hem, både pastasalladen, mangodressingen, vin, godis och chips och dukning såklart.

När allt är så himlans trevligt, så kan man ju undra varför man inte gör det här oftare än vart sjunde år. Som småbarnsförälder. Just ja, det var ju det här med orken. Har en genomsnorig skrikandes liten "grynet" i bakgrunden. Faktiskt helt hysterisk över att jag sitter här. Oh well. Bye bye blogg.


innan gästerna kom









2 kommentarer:

  1. "...så kan man ju undra varför man inte gör det här oftare än vart sjunde år."

    Jag har varit på middagar då jag efteråt frågat mig varför man gör det här varje år... :-)

    SvaraRadera
  2. Kan du inte köra vartannat år istället då? ;-)

    SvaraRadera

...Vad har du på hjärtat..?