onsdag 4 september 2013

Tjuvlyssnat (ofrivilligt skall tilläggas)

Igår när jag stod utanför ingången till Coop och kikade på bollkryssen kunde jag inte låta bli att höra på två äldre herrar och deras konversation sinsemellan. Dels stod de en halvmeter bakom mig och dels pratade de ogenerat högt. Och så här gick samtalet för att citera ganska exakt:


-Ja du vet, jag skall ju iväg och träffa en sån där syrianska i helgen. 
- Jaså du jaha där ser man.
-ja frugan hon blir ju hemma i helgen då så att. Men jag har inte tänkt att vara otrogen inte.
-Nej, nej men det behöver man ju inte alls vara.
-Nej vi skall ju äta lite mat och så. Och du vet att de bjuder ju som faaan på allt dom där när det gäller mat.

???

Jaha, ja ni kan ju gissa vad jag tänkte när jag stod där med ryggen vänd och kikade ut några fina höstblommor till balkongen. Jo jag började ju diskret att leta efter såna där små spionkameror bland bollkryssarna för att ta reda på om jag var med i något humorprogram. När jag inte hittade någon kamera i blommorna som dokumenterat mitt ansiktsuttryck tänkte jag att detta var nog trots allt autentiskt. Jag må vara en nyfiken fröken men så nyfiken att jag måste höra slutet på konversationen, nej det är inte ens jag. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

...Vad har du på hjärtat..?