onsdag 25 september 2013

What was i thinking?

Trevlig idè det där med en tjejkväll hemma hos mig. Jodå, jag bjuder på middag! Just nu är jag tydligen inne i en sån där fas igen då jag är mer för sällskap än att sitta själv och muttra över allt och inget. Såå, tjejkväll it is on Friday! 

Så här i efterhand känns det lite småjobbigt att jag inte har tänkt till lite innan angående maten. Jag kunde ju ha funderat ut först vad jag skall bjuda på innan jag bjuder över folk hem till mig. För nu sitter jag här med ett "litet" dilemma- "men vad i hälsingland skall jag bjuda på"? Och när frågan ställdes så svarade jag att det blir en "öveeerraskniiing". Vilken lögn. Det klippte jag ju bara till med för att jag absolut inte har planerat något förstås. Och ambitiös är jag ju inte i köket, nej inte det minsta. Såå vad förväntar sig mina gäster nu att överraskningen kan tänkas bli? Hemlagad kronhjortsstek med syltade kantareller,brysselkål och svartvinbärs sås?  Oh dear! 

Den s.k överraskningen får nog bli en hämt-sallad ifrån stan. Och efterrätten? Ohh no! Den har jag ju inte heller tänkt ut, det kom jag ju på nu.
 Kontroll över situationen..? NOOOO!
Lika tydligt i allt jag gör. Tvättstugan igår kväll, mina leggings har ej torkat under natten, shiit shiit shiit och jag som har möte snart!. Start the panic och fram med hårblåsen. Nu iväg med halvtorra byxor! I just loove myself!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

...Vad har du på hjärtat..?