söndag 1 september 2013

Vad ska du göra för kul i helgen då..?

Ja den frågan får jag fortfarande lite då o då. Jag brukar oftast svara att: det är så spännande det jag skall göra att jag knappt törs berätta vad det är. Vilket är absolut inget. Fast egentligen så är ju "absolut inget" inte riktigt sant. För tro mig, med en handfull ungar så har man alltid att göra. Men det kanske inte är just det som den nyfikne menar.

Nej så är det ju naturligtvis inte. Fart och fläkt är nog det som menas. Fester och alla möjliga inbjudningar till sexpartyn, ljuspartyn, Tupperwarepartyn, ljuspartyn, nattklubbsbesök, krogbesök. Och som nu, säsong för kräftskiva. Mums för att suga på kräftrumpor, usch. Men nej, en bal på slottet är inget för mig. Jag är numer osynlig på den radarn så jag får aldrig några inbjudningar till något längre. hurra!

Jag är så hemkär. Jag har byggt upp mitt hem från golv till tak alldeles själv. Och för första gången i mitt 30 åriga liv (ok då, 30 + nånting) så har jag äntligen hittat det jag sökt efter. Jag har fått ro i min rastlösa kropp och har kunnat slå mig ner och bli en tvättäkta soffpotatis! 
I'm living my dream! Ja faktiskt.

Men om man nu inte kände mig bättre skulle man ju kunna tro att jag driver med mig själv och mitt liv i nån sorts självironisk anda. Men så är det inte. Inte den här gången i alla fall.
Nej jag älskar min tillvaro just nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

...Vad har du på hjärtat..?