torsdag 30 maj 2013

Yes I'm a Lady!

Ja jo men så brukar det väl vara för de flesta av oss kvinnor när sommaren behagar att dyka upp så ja då kommer ju också dom där busvisslingarna efter en. Oftast ifrån män. Eller alltid ifrån män skall jag nog skriva för så vitt jag kan minnas så har aldrig någon kvinna visslat efter mig. ;-)

Fast jag brukar aldrig vända mig om för jag tycker det är otroligt generande att vara i någon annans blickfång på det sättet. Och sen så är jag ju faktiskt kvinna och ingen cocker spaniel. Och varför jag skrev cocker spaniel? ja förutom då att hundrasen är groteskt söt så att man vill borra in näsan i pälsen på den så tänkte jag ju på Lady i lady och lufsen. Söt eller hur.

Det händer också att okända män helt ogenerat frågar en om ens nummer, nu senast hände det min syster. Och jag tänker vad i herrans namn skall man med det till? Ja det är faktiskt (tro det eller ej) inte ett dugg smickrande utan lika enerverande som att få en telefonförsäljare på halsen.

Däremot vad som är smickrande enligt min mening och tycke är när en man ler mot en och då menar jag ler som i normalt och inte ett äckligt förföriskt jag-vill-äta-upp-dig-till-efterrätt-läbbigt-sliskigt leende. Om man nu måste-så gör det med stil och sluta dreggla efter mig som en övergödd bulldog! ;-)


2 kommentarer:

  1. Dang, tycker du var lik tjejen på bilden juh!

    och ja, asså det är jobbigt och avtändande med en kille som frågar om nummer!

    Lollo

    SvaraRadera
  2. Njäe, jag röker ju inte längre. ;-)

    SvaraRadera

...Vad har du på hjärtat..?