lördag 18 maj 2013

Klick klick!

And now i'm in deep trouble! Herrejisses jag borde ju verkligen veta bättre. Vad har jag nu ställt till med kan man ju undra. Jag hör min exmakes ord (han som alltid är så ekonomisk och eftertänksam, aldrig några förhastade köp och aldrig pengar på skit) och så den berömda meningen: det är så lätt att bara sitta på internet och bara klicka hem en massa skit, men det kostar!

Nu är det iofs många år sedan vi bodde under samma tak, men ibland är det som om han vore här, I synnerhet när jag gjort ett impulsköp. Detta är ett köp (se bild) jag under inga omständigheter kan försvara för det skulle bara låta så naivt.  Den här väskan är mat för en hel vecka till familjen. 
Få se nu vad mina alternativ är:

* Hämta paketet när det kommer och använda väskan som ett lån (med tagsen kvar) och sedan skicka tillbaka den innan öppet köp löper ut.

* Jag behåller väskan och skyller beställningen på min hund.

* Betalar väskan med skattepengar (som skulle gå till semestern)

* Låter bli att hämta ut paketet och låter det gå i retur och ev får betala en viss kostnad

* söker på internet efter en rik släkting


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

...Vad har du på hjärtat..?