måndag 13 maj 2013

Sommar för mig

 Är det någon gång under året som det är legitimt att förslappa sig till en stor soffpotät så är det ju förstås under sommarmånaderna. En stor lummig trädgård vill jag ha med ett stort dukat långbord och matfriska gäster som jag serverar både mat och dryck till ( mot en självkostnad). När jag sedan tröttnat på gästernas surr om allt o inget så sjasar jag vänligt men bestämt hem allesammans. 

Och just då, där och då när skymningen gör sig entré så plockar fröken fram en flaska vitt som legat på kylning-fyller upp mitt glas och sjunker ner i hammocken. Medan jag smuttar på mitt vin ägnar jag en blick mot trädgårdsbordet och sommarblommorna som jag dekorerat vackert i en vas tillsammans med några transparenta ljuslyktor. I en sådan stund skulle jag sakna just ingenting.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

...Vad har du på hjärtat..?