onsdag 15 maj 2013

På alla 4 i stadsrabatterna (heter det så?)

Om inte så gör det de nu i varje fall. Hur som helst så har jag och mina två döttrar (18 och 1 år) varit på promenad genom stan. Hade inte tänkt alls att fotografera men så kunde jag inte motstå sultanerna som reser sig ståtliga med sina långa skaft. Att fota saker ovanifrån är bekvämt men väldigt boring så därför måste jag ju ner på alla 4 och krypa runt. Så jag gjorde mig till och kände mig mer eller mindre som ett nötkreatur. Inte kändes det heller bättre när äldsta dottern väser åt mig att hon skäms ögonen ur sig. Den lilla fisan hon bara skrattade och tyckte att det var den roligaste lek jag gjort på länge.

Ja man kan väl nästan se att jag har varit jätteseriös trots min usla mobilkamera och trots att jag måste sett ut som en kossa nyligen utsläppt på grönbetet. Men å andra sidan kan den här stan också vara rätt boring, inte minst invånarna och därför tar jag gärna på mig rollen som stadens clown.

Jag skall också säga att ljuset (det framkommer inte på bilderna) var såpass starkt ute att jag inte kunde se något när jag fotade men men, några sultaner fastnade ju i vart fall på bild. I´m Happy!


1 kommentar:

...Vad har du på hjärtat..?