tisdag 6 augusti 2013

I väntan på regnet.. och åskan

Jaha, mer regn och mer åska på ingående enligt väderrapporterna. Stress för mig som är åskrädd. Att alltid hålla koll på dem där orosmolnen på himlen som tornar upp sig och blir alltmer hotfulla ju större och mörkare de blir. Det är ingen fara förstår du Nikks, säger människor runt omkring mig. I stan är man trygg. Det hjälper inte mig för fem öre som drabbas av ren o skär panik bara jag stavar till ordet åska. Inte heller hjälper prat om statistik och hur liten risken är att bli träffad av blixten eller prat om hur åskoväder uppstår i ett hjälpsamt syfte att få mig lugn och sansad. Faktum är att jag vill inte vara lugn och sansad. För mig sitter det där djupt rotat, den där rädslan och paniken som infinner sig direkt vid första mullret. Man kan ju då undra vad som hjälper en människa som är neurotisk? Är svaret på det att omge sig med människor som är lika nervösa som sig själv? Ibland undrar jag, för det händer att jag blir arg när andra människor är just den där lugna filbunken i alla sorters väder. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

...Vad har du på hjärtat..?