fredag 16 augusti 2013

Girl Gone Wild

Äntligen äntligen är den här nu, min nya mobil som jag fick ut på försäkringen. Vad jag har lärt mig denna sommar är två livsviktiga saker att aldrig förglömma. Det ena är att NEVER EVER svara i mobilen mot örat när man är ute och joggar eller kör en PW. Varför varför varför inte då? Av den simpla anledningen att fukt från kroppen (d.v.s SVETT) tar sig in i elektroniken och poff så slocknar telefonen för gott och tar alla dina tagna bilder med sig i graven och du får aldrig mer återse den delen av ditt liv. Rätt trist faktiskt när det handlar om fina sommarbilder p¨å barnen.

Nummer två, om man inte vill se ut som en pandabjörn eller Alice Cooper runt ögonen så bör man använda vattenfast mascara ÄVEN soliga och varma dagar pga "fukt". Så ere, jag har svettats som aldrig förr i sommar, såpass att min stackars mobil dog. Men nu är som sagt ordningen återställd, ny uppdaterad telefon men med samma ringsignal- girl gone wild. Om jag hade fått vara vilken musikartist jag ville för en dag så hade inte valet alls varit särskilt svårt.
Nu klackarna i taket! Ohh yes!!


3 kommentarer:

  1. He, he! Nu förstår du varför " - Eh, kan jag få låna din telefon ett litet ögonblick" inte finns med i mitt vokabulär. :-) Det finns dock mobiltelefoner som är speciellt framtagna för hantverkare (tål svett och andra kroppsvätskor...). Kanske du skulle prova en sån? Sen är det väl rent generellt inte bra att ha en mikrovågsgenerator intill hjärnan, misstänker jag. Handsfree? Så slipper du svettiga bilder i telefonen. Typ. ;-)

    SvaraRadera
  2. Bästa PH!

    Jag har faktiskt kört handsfree-tricket också. Men då frågar alltid personerna i andra änden och undrar vart jag är eftersom de tycker att det låter som jag sitter i en burk någonstans och pratar.
    Men i fortsättningen så kommer folk i andra snöret att få tåla det om de inte vill stå för självrisken som man tvingas betala på försäkringen. ;-)

    SvaraRadera

...Vad har du på hjärtat..?