onsdag 7 augusti 2013

Det årliga bananflugekriget

Jag har överlevt gårdagskvällens åskoväder som (snopet?) uteblev. Antingen har jag läst vädret med ändan eller också har personalen på SMHI ( ja jag vet att det står för, Sveriges meteorologiska hydrologiska institut, har jag kunnat lääänge) varit på kanelen. Jag vill tacka det där extrema åskovädret som tog sin framfart förbi och över någon annans hus i stället och lät mitt stå kvar prydligt uppställt på sin plats. Hoppas innerligt att jag slipper se dig mer för den här sommaren, tack på förhand.

Men nu till något helt annat. Ingen tycks egentligen veta vart exakt de kommer ifrån, men kommer gör de. Med besked. Varje år får jag påhälsning utav bananflugorna. Vem som har glömt att ta vara på sin frukt här hemma låter jag vara osagt. Men när den första lilla äckliga bananflugan hittat hit så är det nästintill kört att bli av med den och resten av alla 350.000 flugor som hittat hit. Just nu pågår ett storskaligt krig innanför mina väggar. Det är David mot Goliat. Och det är inte jag som är Goliat här. I min vapenarsenal har jag använt mig utav diverse kemikalier med sprayfunktion, elektriskt racket, luftpistol, granater och dammsugartricket. För varje torterad bananfluga kommer det fram trettio nya och så håller det på.

Nu skiter jag i det här för ikväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

...Vad har du på hjärtat..?