lördag 10 augusti 2013

Ändra lite här och fixa lite där och så är fröken jättenöjd!

Förr eller senare är vi ju där, fortare än man hinner säga ordet höst. Men jag undrar om man inte redan nu kan ana att något är på gång i luften. Jag tycker mig ha känt de senaste dagarna den lite klarare och svalare luften. I alla fall så har jag mina känningar om höstens antågande och det inspirerar mig här hemma till att välkomna den årstiden. Det gör jag med att byta ut alla textilier. De vita somriga tygerna byts ut mot lite tjockare tyg och lite mörkare färger, samma procedur varje år. Ljus och lyktor tänds både inom och utomhus när mörkret faller, sedan kan jag sitta där i timmar och bara vara. Jag har lyckats efter mödosamt arbete att hitta belysning till balkongen. Det är inte så enkelt som det låter. Men istället för el så har jag ordnat så att det lyser med hjälp av batterier. Elektriska kyssar känns inte som något jag vill ge mig hän åt hehe. Men oj vad fint det blev när skymningen kom igår kväll och jag tände upp belysningen på balkongen.

Snart, snart, alldeles dags att skola in lilla grynet på dagis. Nu dags att åla sig ur nattlinnet och in till duschen och sen off we go, mot en helt ny dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

...Vad har du på hjärtat..?