tisdag 12 februari 2013

Kan vi inte skita i det här nu..?

Nej men det verkar inte bättre än att vintern kommer att hålla sitt iskalla grepp om oss ett tag till. Barnen misstycker knappast över att snötäcket fortfarande ligger kvar på marken. Det finns ju så mycket kul man kan göra med snön. Men hur mycket vintermänniska jag än är i mitt hjärta så börjar jag tröttna rejält på att byllsa på mig och ungarna alla kläder som går åt för att kunna vara ute ett par tre fyra timmar om dagen. Lite sol som värmer i nacken och träd vars blommor är på väg att spricka fram i halvljumma vindar och lite koltrast på det vore helt klart ALLDELES underbart nu efter en kall och lång vinter! Jo men eller hur, det säger vi! Sluta snöa nu för hälsingland!

Och ändå vet jag ju att Februari månad fortfarande officiellt är en vintermånad! Bilden är från förförra våren när solen värmde så där lagom skönt så att man vill vara ute från morgon och till dess att solen går ner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

...Vad har du på hjärtat..?