lördag 30 november 2013

I väntans tider

Lördag kväll (igen, var det inte nyss lördag?) och jag skall snart inta min plats i soffan framför downton abbey alldeles straxt. Ja om någon trodde att väntans tider handlade om befruktning och stor mage så kan jag försäkra om att så inte är fallet och att den delen av livet är färdig för gott. Sedan kan jag ju vara generös mot er läsare och berätta att jag har stor ballongmage om kvällarna ändå utan att vara preggo. 
Fel kost eller nåt..?

Tillbaks till Downton Abbey igen, är vi framme vid avsnitt fem nu månntro? Jag måste dock lägga in en liten rad om missnöje och hur segt jag tycker att serien har börjat den här säsongen. Romantiken i serien är nästintill borttagen. Visst, jag vet att Lady Mary fortfarande sörjer sin makes hastiga bortgång (skulle jag också göra). Men det finns ju andra karaktärer i serien det borde kunna blomstra emellan. Ja om det inte händer något snart i kärleksväg så är jag inte med längre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

...Vad har du på hjärtat..?